باب الجواد

باب الجواد

حتما قرار شاه و گدا هست یادتان

آری همان شبی که زدم دل به نامتان

مشهد، حرم، ورودی باب الجوادتان

آقا، دلم عجیب گرفته برایتان
__________________________
امام خامنه ای :
امام هشتم علیه‌الصّلاةوالسّلام
ولىّ‌نعمتِ معنوى و فکرى و مادّى ملت ماست.

صلوات خاصه امام رضا (ع)
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۴۹ - پریسا نامجو
    زیبا بود
  • ۲۵ شهریور ۹۷، ۰۹:۲۷ - وب سایت هیتر جت
    ajabing...
  • ۲۴ شهریور ۹۷، ۱۱:۰۶ - دستگاه جوجه کشی
    wow!!!!!
طرح ملی خشت های آسمانی

حفظ آبروى مردم

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴ ق.ظ

السلام علیک یا سلطان

******

بر هر مسلمانى واجب است که آبروى برادر و خواهر مسلمانش را نگاه دارد، و حتى در غیابش نیز باید آبرویش حفظ شود، و اسلام غیبت مرد و یا زن مسلمان را از گناهان کبیره شمرده است.و خاندان عصمت و طهارت که تجلّى اسلام در تمام شئون زندگى هستند در این مسئله پیش قدم بوده، و حتى اگر کسى براى رفع نیازش به آنان رجوع مى‏کرد، نه تنها نیازش را برآورده بلکه پس از برآوردن آن از نگاه کردن به رویش خوددارى کرده تا نکند آن فرد نیازمند کمى خجالت بکشد. مثلاً در تاریخ حضرت على بن موسى الرّضا (ع) (افضل التحیة والثناء آمده که شخصى به حضورشان شرفیاب شده و اظهار داشت که:

در سفر حج خرجى سفرم را گم کرده و مى‏خواهم به وطنم باز گردم در حالى که پولى به همراه ندارم، اگر بر من لطف کنید و خرج سفرم را بپردازید، هنگام رسیدن به شهر خودم به قدر آنچه را که به من داده‏اید از سوى شما صدقه مى‏دهم، چون من از موارد مصرف صدقه نیستم.

حضرت این مرد را نشانده و احترامش کردند، و سپس به اندرون خانه تشریف برده و درب حجره را بستند، بعد از چند لحظه دست شریفشان را از بالاى در بیرون آورده و آن مرد را صدا زدند، آن مرد که نزدیک آمد، حضرت فرمودند: این دویست دینار[1] است، با خودت ببر و به مصرف برسان و از سوى من هم صدقه نده، آن مرد کیسه زر را دریافته و از خانه حضرت خارج شد.

یکى از اصحاب پرسید: شما که لطف زیادى بر این مرد روا داشتید، دیگر چرا چهره خودتان را از او مخفى نمودید؟! امام فرمودند: نخواستم چون حاجتش را برآورده‏ام ذلّت خواهش و سؤال را در چهره‏اش ببینم، پیغمبر اکرم فرمود: (کسى که کار نیکى را مخفیانه انجام بدهد، معادل پاداش هفتاد حج است، و خداوند گناهان او را مى‏بخشد)[2].


[1] ـ لازم به تذکر است که هریک دینار شرعى لااقل معادل یک مثقال طلا، عیار 18 نخود است. (مترجم)
[2] ـ تفصیل این واقعه در کتاب شریف کافى، جلد4 صفحه24 آمده است. (مترجم).

منبع:نقش رهبری حضرت امام رضا علیه السلام
حسینی شیرازی، محمد
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی