باب الجواد

باب الجواد

حتما قرار شاه و گدا هست یادتان

آری همان شبی که زدم دل به نامتان

مشهد، حرم، ورودی باب الجوادتان

آقا، دلم عجیب گرفته برایتان
__________________________
امام خامنه ای :
امام هشتم علیه‌الصّلاةوالسّلام
ولىّ‌نعمتِ معنوى و فکرى و مادّى ملت ماست.

صلوات خاصه امام رضا (ع)
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۴۹ - پریسا نامجو
    زیبا بود
  • ۲۵ شهریور ۹۷، ۰۹:۲۷ - وب سایت هیتر جت
    ajabing...
  • ۲۴ شهریور ۹۷، ۱۱:۰۶ - دستگاه جوجه کشی
    wow!!!!!
طرح ملی خشت های آسمانی

السلام علیک یا سلطان

******

*حدیث

شخصی به امام رضا(ع) عرض کرد: «به خدا سوگند! هیچکس در روی زمین از جهت برتری و شرافت اجداد، به شما نمی‌رسد».

امام رضا(ع) فرمودند: «تقوی به آنان شرافت داد و اطاعت پروردگار، آنان را بزرگوار ساخت».

*شرح حدیث

امام رضا(ع) دراین حدیث می‌فرماید: پدران من را تقوا با شرافت کرد، چرا که امام گناه نمی‌کند و تقوای الهی را پیشه خود می‌سازد.

به عنوان نمونه، امام سجاد(ع) آن قدر عبادت می‌کرد که سالی دو بار پیشانی‌شان را به خاطر اینکه پینه بسته بود، قیچی می‌کردند به خاطر همین لقب «زین‌العابدین» را به ایشان دادند.

امام زین‌العابدین(ع)، با آن عبادت‌هاى فراوان و طولانى، عبادت خود را کوچک‏تر و کمتر از عبادت امام على(ع) قلمداد مى‏کرد، از شگفتى احوال آن حضرت، آن است که شب‌ها به فقرا کمک می‌کرد و روزها نخلستان‌ها را آبیاری می‌کرد و با این حال عبادت‌های طولانی داشته است.

امام رضا(ع) می‌فرماید که بهترین مردم، کسی است که تقوایش بیشتر از من باشد و اطاعت بیشتر از خدا داشته باشد.

* عنایت امام رضا(ع) به آیت‌الله مجتهدی تهرانی

اگر حاجتی داشتی، امام رضا(ع) را سه مرتبه به جان امام جواد(ع) قسم بده که برآورده می‌شود و من خودم حاجتی داشتم و این کار را کردم و در همان شب آیت‌الله سیّد محمّد خوانساری را در خواب دیدم و پاکتی را که محتوای بیست هزار تومان بود به من دادند و ضمن آن احوال طلاب را پرسیدند و فرمودند: پول را بین طلبه ها تقسیم کن و وقتی از خواب بیدار شدم، چون نام ایشان «سیّد محمّد تقی» بود، فهمیدم امام جواد(ع) به ما عنایت کرده‌اند و حاجتم بیشتر از طلبم برآورده شد!

* چگونه به امام رضا(ع) ارادت پیدا کنیم؟

در حرم امام هشتم علیه‌السلام بنشینید، همین که حرم ساعت یک نیمه شب شلوغ است، دو نیمه شب شلوغ است، سرگذشت کسانی را که از امام رضا علیه‌السلام شفا گرفته‌اند بخوانید، ارادت به امام هشتم(ع) پیدا می‌کنید و وقتی که به امام هشتم(ع) ارادت پیدا کردید، خداشناس می‌شوید، اگر امام هشتم علیه‌السلام یک رییس جمهور بود، یک مقام دنیایی بود، آیا ساعت دو نیمه شب هم حرمش شلوغ بود؟!

* رابطه خداشناسی با تماشای حرم رضوی

اگر می‌خواهی خدا را بشناسی، برو به تماشای حرم امام رضا(ع) که هر زمان بروی، دستت به ضریح مبارکش نمی‌رسد.


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۴

نظرات (۱۲)

سلاااااااااام
واااااااااای چه وبلاگ امام رضایی دارین...
خیلی مطلبتون زیبا و مفید بود مخصوصا خاطره آیت الله مجتهدی و خداشناسی.
........
ممنون از حضورتون.
پاسخ:
سلام
لطف دارید...
انشاءالله که مورد قبول خودشان باشد...
ممنون
مطالب بسیار زیبایی بود.
استفاده کردیم.

یاعلی
پاسخ:
سلام
لطف دارید
علی یارتون
سلام
مثل همیشه دعوتید به....گوهرانه...آفتاب هشتم
http://zareh.blog.ir/post/91
امروز ساعت 15.پالپ کتاب3...تقدیم به شما.
یا علی
پاسخ:
سلام
ممنونم
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۹ طهورا احمدی
چه عکسهای زیبایی چه طرحهای هنرمندانه ای...

خودتون طراحش هستید؟
پاسخ:
سلام
ممنون
نه متاسفانه،اما سعی میکنم از طرح های زیبا استفاده کنم
برفارت
از امام رضا میگه
لذت عشق به این حسِّ بلاتکلیفی ست
 لطف تو شاملم آیا بشود؟ یا نشود؟

السلام علیک یا امام رئوف یا علی ابن موسی الرضا (ع)
سلام بزرگوار
عید و ولادت علی ابن موسی بر شما مبارک [گل][گل][گل]
پاسخ:
سلام
ممنونم
بر شما هم مبارک
سلام...
عشق کردیم با وبلاگتان
احسنت
التماس دعا
یاعلی مددی
پاسخ:
سلام
ممنون
حاجت روا انشاءالله

۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۱۹ میــرزا حکیـم

با نام  رضا به سینه ها گل بزنید ، با اشک به بارگاه او پل بزنید،

فرمود که هر زمان گرفتار شدید، بردامن ما دست توسل بزنید

درود..
مثل همیشه نوشته مفید و زیبایی بود،
میلاد آقا امام رضا برشما مبارک..

قلمتان مستدام، یاحق/
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"چگونه به امام رضا(ع) ارادت پیدا کنیم؟
"
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/14205  
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت حرف تو به شما:

"امام رضا (علیه السلام): هر کس [از خدا] بهشت بخواهد و در برابر سختیها شکیبایی نورزد، بی گمان خود را ریشخند کرده است."

یا علی

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/11806
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

سلام.
یا امام رضا...
ممنون از حضورتون.
التماس دعا
پاسخ:
سلام
افتخاری بود
حاجت روا انشاءالله

با سلام

چند ماهی است به بیماری مبتلا شدم، من بنده خوبی برای خداوند نبودم، حالا پشیمان هستم، از تمامی عزیزان می خواهم برای این بنده حقیر طلب شفاعت من را از حضرت امام رضا (ع) داشته باشند. نیازمند دعا خیر شما هستم. انشاا... تمامی مومنان سالم و تندرست باشند.

التماس دعا دارم، خواهشاً من را فراموش نکیند

بنده حقیر خداوند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی