باب الجواد

باب الجواد

حتما قرار شاه و گدا هست یادتان

آری همان شبی که زدم دل به نامتان

مشهد، حرم، ورودی باب الجوادتان

آقا، دلم عجیب گرفته برایتان
__________________________
امام خامنه ای :
امام هشتم علیه‌الصّلاةوالسّلام
ولىّ‌نعمتِ معنوى و فکرى و مادّى ملت ماست.

صلوات خاصه امام رضا (ع)
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۸، ۱۳:۴۹ - پریسا نامجو
    زیبا بود
  • ۲۵ شهریور ۹۷، ۰۹:۲۷ - وب سایت هیتر جت
    ajabing...
  • ۲۴ شهریور ۹۷، ۱۱:۰۶ - دستگاه جوجه کشی
    wow!!!!!
طرح ملی خشت های آسمانی

حقگوئى دعبل

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۸ ق.ظ

السلام علیک یا سلطان

******

پس از شهادت امام هشتم، ایشان را در طوس در مقابل قبر هارون عباسى به طرف قبله که بارگاه مقدس فعلى آن امام است به خاک سپردند، و مأمون عباسى پس از قتل امام رضا (ع) به بغداد بازگشته و آنجا را مرکز خود قرار داد.

دعبل خزاعى که یکى از شعراى بنام شیعه است مى‏گوید نزد مأمون به کاخش رفتم و به او گفتم، اجازه مى‏دهى شعر جدیدى را که سروده‏ام بخوانم؟ گفت بخوان، و من چنین سرودم:

قبران فى طوس خیر النـاس کلـهم***و شرّ کلّهــم هـذا من العـبر

ما ینفع الرجس من قرب الزّکى و ما***على الزّکى بقرب الرجس من ضرر

ترجمه شعر: در طوس دو آرامگاه است، آرامگاه بهترین مردم و بدترینشان، و این از عبرتها و پندهاست.

نه از نزدیکى آن امام پاک سودى به آن پلید هارون مى‏رسد و نه بر ایشان امام رضا ضرر و زیانى از نزدیکى به آن پلید است.

مأمون عباسى بر افروخته شده، و از این حقگوئى دعبل به تنگ آمد، اما چون در برابر واقع قرار گرفته بود نتوانست اعتراضى کند!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۱

نظرات (۱)

سلام         

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"حقگوئى دعبل خزائی
"
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/13079

در این سایت انتشار یافت.

سایت "حرف تو" و وبلاگ "مقتدر مظلوم" موج وبلاگی «ایده فعالان مجازی به رهبری» را ایجاد کرده‌اند. در صورتی که تمایل دارید از حامیان و شرکت‌کنندگان در این موج باشید به آدرس http://harfeto.ir/?q=node/12453 مراجعه نموده و حمایت خود را اعلام کنید.

چشم انتظار مطالب خوب شما مرتبط با این موج وبلاگی هستیم.

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی